Efter att jag råkade stöta på Peter på en kamping vid midsommar så har jag nu dammat av 200:an för att få till det lilla aset...
Då jag tidigare bara har haft en massa bekymmer har det aldrig blivit att jag har tyckt om den, men efter att Peter flaxa omkring med sin så tänkte jag, varför inte...
Jag har nu börjat om från början med att ställa in längden på länkar, nollat servona, satt swachen rakt, fixat med kurvorna o.s.v, o.s.v.
Ha, jag upptäckte att jag inte hade fått ner huvudaxeln riktigt så den var 2-3 mm "för hög". Inte undra på att det var konstigt med pitchen....?
Nu är allting bra, nästan? Jag har provflugit den kanske 1 1/2 acc, men nu så vill den inte snurra alls.
Någon med förslag? Hur vet man om det är motorn eller reglaget som har gett upp? Mäta?
Jag vet inte mera vad det kan vara. Fan, den har inte gått alls mycket, så det känns fel att motorn har gett upp (om det nu kan vara den)?
Hmm; I skrivande stund kom jag på att jag får truddiluttarna när jag startar upp, men jag har kanske fått "fel melodi". Tyvärr glömde jag radion hemma idag så jag kan inte lyssna på pling-plonget. Jag skall nog börja med att kolla detta (ha, en sak jag hade glömt att kolla upp
Hjälp tas tacksamt emot!
//Fidde